Werkgever

Bent u op zoek naar nieuwe medewerkers? Als lid van de Linkedin-groep ‘Online Banenmarkt Rijk van Nijmegen’ komt u op een laagdrempelige manier in contact met werkzoekenden uit de regio. U kunt vacatures plaatsen in de groep, contact leggen met werkzoekenden en tijdens de Online Banenmarkt, eens per 2 maanden, zit er een enthousiast team klaar om u te helpen de match te maken.

In deze video ziet u hoe de Online Banenmarkt in zijn werk gaat.

Video afspelen

Nu aan de slag

1. LinkedIn profiel

Om mee te doen met de Online Banenmarkt heeft u een persoonlijk LinkedIn-account nodig. Zorg voor een goed gevuld LinkedIn profiel met duidelijke informatie over het bedrijf waarvoor u werkt.

Maak een LinkedIn profiel aan wanneer u deze nog niet heeft.

2. Aanmelden bij de LinkedIn-groep

Via de onderstaande knop komt u direct op de LinkedIn-pagina van de Online Banenmarkt Rijk van Nijmegen.
Op die pagina klikt u vervolgens op ‘lidmaatschapsverzoek’. U krijgt binnen 24 uur bericht, wanneer u lid bent geworden van de groep.

3. Een vacature plaatsen

U kunt uw vacature(s) zowel tijdens onze events plaatsen als tussendoor. Zorg voor een korte, duidelijke en wervende vacaturetekst. Denk aan de functietitel, werkzaamheden, eisen, uren, standplaats en bijzonderheden (bijv. ‘participatiebaan’). Ook handig: een link naar uw bedrijfswebsite en een filmpje over de werkzaamheden en de sfeer in uw bedrijf. 

Plaats uw oproep vervolgens als ‘bijdrage’ in de LinkedIn-groep. Dat doet u zo:

  1. Klik op: ‘Begin een bijdrage in deze groep’.
  2. Schrijf of plak hierin uw vacaturetekst.
  3. Vermeld hoe werkzoekenden contact met u kunnen opnemen.
  4. Plaats onder uw tekst duidelijke hashtags, zoals #vacature #functienaam #parttime #mbo.
  5. Voeg een foto, video en/of vacature toe via de icoontjes.
  6. Klik op ‘Plaatsen’ om de vacature te delen met alle groepsleden.
  7. Bewerken of verwijderen kan via de 3 puntjes rechtsboven in uw bijdrage.

4. Reageren op oproepen

U kunt tijdens de Online Banenmarkt en tussendoor rechtstreeks contact opnemen met de deelnemende werkzoekenden, tenzij dit anders is aangegeven in hun post, pitch of cv.

5. Online events

Tijdens Online events delen werkgevers en werkzoekenden tegelijkertijd hun oproep en vacatures in de LinkedIn-groep. Er wordt direct op elkaar gereageerd met tips en vragen. Een enthousiast team staat klaar om u te helpen de juiste match te maken. Ook organiseren we op verzoek ‘Meet Ups’ voor werkgevers en werkzoekenden. 

6. Extra: Meet Up met werkzoekenden

Wilt u uw zoektocht naar nieuw personeel nog een éxtra boost geven? Groepsleden spreken die specifiek geïnteresseerd zijn in uw bedrijf en uw vacature(s)? Dan is een Meet Up met werkzoekenden uit onze regio iets voor u! Tijdens zo’n Meet Up vertelt u over uw bedrijf en uw bedrijfsvacatures. De invulling van de Meet Up is aan u; denk aan een presentatie met vragenronde. Meer weten over de mogelijkheden? U kunt ons mailen via info@banenmarkt-rvn.nl

Veelgestelde vragen

Voor wie is de Online Banenmarkt Rijk van Nijmegen?

De Online Banenmarkt is voor alle werkzoekenden en werkgevers uit de gemeenten Nijmegen, Wijchen, Druten, Beuningen, Berg en Dal, Heumen en Mook en Middelaar.

Wat gebeurt er met de vacatures die ik geplaatst heb?

U bent zelf verantwoordelijk voor de door uw geplaatste vacatures en de opvolging van eventuele reacties daarop (zowel via LinkedIn als via uw bedrijfskanalen). Onze adviseurs kijken tijdens de Online Banenmarkt mee met de geplaatste vacatures. Zien zij een geschikte kandidaat voor u? Dan attenderen zij u en/of de kandidaat hierop en bemiddelen ze als dit wenselijk is.

Ik kan zelf geen vacatures plaatsen, wat nu?

Wilt u een vacature onder de aandacht brengen, maar bent u zelf niet in de gelegenheid tijdens de Online Banenmarkt? Overleg dan met uw contactpersoon bij UWV, Werkgeversservicepunt of WerkBedrijf.

Hoelang blijven vacatures online staan?

Geplaatste vacatures blijven na de banenmarkt nog vier weken online staan. Geeft u het ons door als de vacature is ingevuld? Zo houden we de tijdlijn actueel.

Is er een follow-up na de banenmarkt?

Na de banenmarkt bespreken we graag of de vacature vervuld is en op welke manier. Zijn er werkzoekenden van de banenmarkt op gesprek geweest? Hoe is het contact gegaan? Is de vacature vervuld met een kandidaat van de banenmarkt? Deze follow-up is belangrijk om het effect van de banenmarkt te meten en tevens een feedbackmoment. Uw ervaringen gebruiken we graag voor de organisatie en verbetering van de volgende banenmarkt.

Voor wie is de Online Banenmarkt Rijk van Nijmegen?

De Online Banenmarkt is voor alle werkzoekenden en werkgevers uit de gemeenten Nijmegen, Wijchen, Druten, Beuningen, Berg en Dal, Heumen en Mook en Middelaar.

Wat gebeurt er met de vacatures die ik geplaatst heb?

U bent zelf verantwoordelijk voor de door uw geplaatste vacatures en de opvolging van eventuele reacties daarop (zowel via LinkedIn als via uw bedrijfskanalen). Onze adviseurs kijken tijdens de Online Banenmarkt mee met de geplaatste vacatures. Zien zij een geschikte kandidaat voor u? Dan attenderen zij u en/of de kandidaat hierop en bemiddelen ze als dit wenselijk is.

Ik kan zelf geen vacatures plaatsen, wat nu?

Wilt u een vacature onder de aandacht brengen, maar bent u zelf niet in de gelegenheid tijdens de Online Banenmarkt? Overleg dan met uw contactpersoon bij UWV, Werkgeversservicepunt of WerkBedrijf.

Hoelang blijven vacatures online staan?

Geplaatste vacatures blijven na de banenmarkt nog vier weken online staan. Geeft u het ons door als de vacature is ingevuld? Zo houden we de tijdlijn actueel.

Is er een follow-up na de banenmarkt?

Na de banenmarkt bespreken we graag of de vacature vervuld is en op welke manier. Zijn er werkzoekenden van de banenmarkt op gesprek geweest? Hoe is het contact gegaan? Is de vacature vervuld met een kandidaat van de banenmarkt? Deze follow-up is belangrijk om het effect van de banenmarkt te meten en tevens een feedbackmoment. Uw ervaringen gebruiken we graag voor de organisatie en verbetering van de volgende banenmarkt.

Hoe kan ik geschikte kandidaten vinden tijdens de Online Banenmarkt?

U kunt natuurlijk alle bijdragen tijdens en na de Online Banenmarkt bekijken. Dit kost u echter veel tijd. Efficiënter is om gebruik te maken van de zoekfunctie op de LinkedIn-pagina.

Met specifieke hashtags kunt u cv’s en pitches filteren die relevant voor u zijn. Zoekt u een kok? U typt in het zoekveld dan bijvoorbeeld #cv #kok.

Andersom geldt dit ook: werkzoekenden kunnen uw vacature beter vinden als u duidelijke hashtags gebruikt. Plaatst u bijvoorbeeld een vacature voor controller in Wijchen? U schrijft dan onderaan uw bericht: #vacature #controller #wijchen.

Verdere instructies en tips voor het gebruik van hashtags worden enkele weken voorafgaand aan het event gedeeld op de LinkedIn-pagina van de Online Banenmarkt. Op deze manier wordt het matchen veel makkelijker!

Zijn er kosten aan verbonden?

Lid worden van en deelnemen aan de Online Banenmarkt is gratis, zowel voor werkgevers als werkzoekenden.

Wie organiseert de Online Banenmarkt?

De Online Banenmarkt Rijk van Nijmegen is een initiatief van WerkBedrijf, WerkgeversServicepunt en UWV Rijk van Nijmegen.

Hoe kan ik contact opnemen met de organisatie?

U kunt ons mailen met vragen, opmerkingen en jouw ervaringen met de Online Banenmarkt. We horen graag van u via info@banenmarkt-rvn.nl

Hoe kan ik geschikte kandidaten vinden tijdens de Online Banenmarkt?

U kunt natuurlijk alle bijdragen tijdens en na de Online Banenmarkt bekijken. Dit kost u echter veel tijd. Efficiënter is om gebruik te maken van de zoekfunctie op de LinkedIn-pagina.

Met specifieke hashtags kunt u cv’s en pitches filteren die relevant voor u zijn. Zoekt u een kok? U typt in het zoekveld dan bijvoorbeeld #cv #kok.

Andersom geldt dit ook: werkzoekenden kunnen uw vacature beter vinden als u duidelijke hashtags gebruikt. Plaatst u bijvoorbeeld een vacature voor controller in Wijchen? U schrijft dan onderaan uw bericht: #vacature #controller #wijchen.

Verdere instructies en tips voor het gebruik van hashtags worden enkele weken voorafgaand aan het event gedeeld op de LinkedIn-pagina van de Online Banenmarkt. Op deze manier wordt het matchen veel makkelijker!

Zijn er kosten aan verbonden?

Lid worden van en deelnemen aan de Online Banenmarkt is gratis, zowel voor werkgevers als werkzoekenden.

Wie organiseert de Online Banenmarkt?

De Online Banenmarkt Rijk van Nijmegen is een initiatief van WerkBedrijf, WerkgeversServicepunt en UWV Rijk van Nijmegen.

Hoe kan ik contact opnemen met de organisatie?

U kunt ons mailen met vragen, opmerkingen en jouw ervaringen met de Online Banenmarkt. We horen graag van u via info@banenmarkt-rvn.nl

Geen events, wel dagelijks op LinkedIn!

In de LinkedIn-groep van de Online Banenmarkt kan je dagelijks vacatures en oproepjes plaatsen en bekijken. Met elkaar in contact komen en tips uitwisselen. Maak dus gebruik van dit online netwerk in je zoektocht naar werk of nieuw personeel.

De komende maanden organiseren we geen speciale events. Dit hebben we besloten omdat de activiteit tijdens de events in 2022 elke editie flink afnam. De projectgroep gebruikt de komende periode om te bepalen hoe de toekomst en vorm van de Online Banenmarkt eruit ziet. Hoe kunnen we toegevoegde waarde blijven bieden? Natuurlijk betrekken we de leden van deze groep daar ook bij. Heb je ideeën of wensen? Dan komen we graag met je in contact. Mail je idee of je contactgegevens naar info@banenmarkt-rvn.nl.

Wil je op de hoogte blijven? Word dan lid van onze LinkedIn-groep en hou onze posts in de gaten.

De Online Banenmarkt is een initiatief van WerkBedrijf Rijk van Nijmegen, UWV en WerkgeversServicepunt voor werkzoekenden en werkgevers in de gemeenten Nijmegen, Wijchen, Druten, Beuningen, Berg en Dal, Heumen en Mook en Middelaar.